22910265 - Assessment of learnings and attitudes


The Workshop through reading of Don Quixote aims to develop in the students the ability to analyze the text in critical form, the ability to identify the different levels of reading a narrative text, and to read and interpret social reality through the many suggestions offered by Cervantes' masterpiece. The activities proposed aim to build a critical sensitivity towards the narrative work and the ability to identify parallels between the single narrated episode and the reality surrounding human experience.
Knowledge and understanding:
acquisition of theoretical notions for reading, analyzing and interpreting a narrative text


Applying knowledge and understanding:
ability to analyze, synthesize and interpret information; ability to transfer information in different cognitive domains; ability to acquire and reformulate data and knowledge

Making judgements:
ability to interpret information critically; ability to use information independently in different contexts

Communication skills:
ability to rework a topic in oral and written form.

Learning skills:
ability to understand, interpret and elaborate complex texts.

scheda docente | materiale didattico

Programma

Program for non-attending student
-Domenici, G., Lucisano, P. & Biasi V. (2017). La ricerca empirica in educazione. Elementi introduttivi. Roma: Armando
- Domenici, G. (2020). Manuale della valutazione scolastica. Roma: Laterza.
- Biasi, V. & Bonaiuto, P. (a cura di, 2003), Processi di rappresentazione, emozioni, motivazioni, lineamenti di personalità. Roma: E.U.R. (esclusa la Parte seconda da pag. 95 a 194: che viene sostituita con Biasi, V. (2010). Processi affettivi e dinamiche della conoscenza. Milano: Guerini.

Program for attending student
-Domenici, G., Lucisano, P. & Biasi V. (2017). La ricerca empirica in educazione. Elementi introduttivi. Roma: Armando
-Corsini C. (2023). La valutazione educativa. Franco Angeli.
-Testi/articoli che verranno indicati nel corso delle lezioni (sui temi: orientamento, strategie cognitive e motivazionali, lifeskills, ecc.).



Testi Adottati

Program for non-attending student
-Domenici, G., Lucisano, P. & Biasi V. (2017). La ricerca empirica in educazione. Elementi introduttivi. Roma: Armando
- Domenici, G. (2020). Manuale della valutazione scolastica. Roma: Laterza.
- Biasi, V. & Bonaiuto, P. (a cura di, 2003), Processi di rappresentazione, emozioni, motivazioni, lineamenti di personalità. Roma: E.U.R. (esclusa la Parte seconda da pag. 95 a 194: che viene sostituita con Biasi, V. (2010). Processi affettivi e dinamiche della conoscenza. Milano: Guerini.

Program for attending student
-Domenici, G., Lucisano, P. & Biasi V. (2017). La ricerca empirica in educazione. Elementi introduttivi. Roma: Armando
-Corsini C. (2023). La valutazione educativa. Franco Angeli.
-Testi/articoli che verranno indicati nel corso delle lezioni (sui temi: orientamento, strategie cognitive e motivazionali, lifeskills, ecc.).




Bibliografia Di Riferimento

-

Modalità Erogazione

Presence course

Modalità Valutazione

Colloquio centrato sui temi del programma